Předškolní vzdělávání
Brzy budu prvňáčkem, proto…
- Dokážu házet a chytat míč, skákat a stát na jedné noze.
- Sám/sama se obléknu a svléknu, zapnu a rozepnu knoflíky i zip, zavážu si tkaničky.
- Vyslovuji správně všechny hlásky, mám přiměřenou slovní zásobu.
- Umím jíst příborem, vysmrkat se, používat toaletní papír.
- Umím si po sobě uklidit hračky a postarat se o své věci.
- Držím správně tužku, zvládám základní grafomotorické prvky, používám pravou či levou ruku při kreslení.
- Dokážu dodržovat dohodnutá pravidla, dokážu být delší dobu bez rodičů, dodržuji základní společenská pravidla (pozdravím, poprosím, poděkuji, …).
- Umím si hrát s kamarády, navazuji kontakt s ostatními, dokážu rozlišit hru od úkolu, dokážu činnost dokončit.
- Rozlišuji jednoduché symboly (písmena, číslice, piktogramy, dopravní značky).
- Znám barvy, určím první/prostřední/poslední, vedle/před/za, větší než / menší než / stejně.
- Znám čísla a počet do pěti
- Znám některé geometrické tvary (obdélník, čtverec, kruh a trojúhelník).
- Rozumím některým časoprostorovým pojmům (nad/pod/vedle, nahoře/dole, uvnitř/venku, dříve/později, včera/dnes/zítra, malý/velký, dlouhý/krátký).
- Pamatuji si, co jsem zažil/a, dokáži své zážitky reprodukovat. Znám některé básničky a písničky.
- Orientuji se ve svém okolí, mám základní poznatky ze světa lidí, přírody, kultury a techniky.
Desatero pro rodiče dětí předškolního věku
Grafomotorika
Jak probudit v dětech lásku ke knihám
Jak na rozvoj grafomotoriky
Přidáno 16. 10. 2023, autor: Veronika Procházková